Rock’n roll-hagen: Ble av det stusselige slaget

Neste år må jeg ta hardere i. Det som var ment som et rock’n roll-hjørne i hagen med kraftige planter i sterke farger, ble småpjuskete greier. Litt som om du tror du skal på konsert med U2 og får et skramlete kjellerband i stedet. De eneste som får det til å svinge litt er blomkarse i lett psykadeliske farger.

Jeg hadde gledet meg til å se den blå blomkålen. Det hadde kålflua også. Så bladverket ser ut som et myggnett, og noen kål ble det aldri. Neste vår blir det mer gjødsel, større planter og kanskje litt mer sol for å få ordentlig fart på sakene.

Men jeg kan ta med en liten kuriositet fra den andre delen av hagen. Vi har i flere år hatt en mishandlet vinranke , som bare har kommet med skudd og ingen druer. Etter å ha vært på vandring i de frodige vinområdene i Portugal denne sommeren, tenkte jeg at nå fikk det være slutt. Men der, under bladene, hang det for første gang to små, blå drueklaser.

Kari K.

This entry was posted in Hage. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

