Hawaiirosas svanesang

Frosten fester sitt kalde grep om flere og flere planter. Men ringblomstene er av de standhaftige, som har ristet av seg både to og tre minusgrader.

Den siste uka har jeg båret, trillet og stablet potter med pelargonia og fuksia. Nå står de etasjevis på hyller i kjelleren. Men noen har fortsatt blomstret så fint, at de har fått være ute. Det gjelder bare å dekke dem til med gamle dynetrekk eller laken når det er fare for frostnatt.

Hawaiirosene har holdt ut til nå, men blomstene begynner å få merkelige fasonger. Jeg har tenkt å forsøke med overvintring, og tar gjene imot tips fra andre som har lykkes. Og får du aldri nok tulipaner eller andre løkblomster, så er det rette tiden nå. I hageutsalget jeg var innom i dag gikk poser med flotte løk riktig billig, og utvalget var fortsatt stort. Min erfaring er at de spirer. Jeg er skjelden av dem som er tidligst ute.

Kari K.

This entry was posted in Foto, Hage. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

