Papirpåfunn: Flettede julekurver med ni strimler

Forberedelsene til Kunst- og håndverkstorget på Landbruksmuseet i Ås er i full gang, og arbeidet går gjerne i bølger. Denne uka har jeg vært hektet på å flette pinlig nøyaktige julekurver, der papiret er klippet i ni strimler. Da blir mønsteret detaljert og symetrisk. Grunnlinjen på den grønne kurven er på 6 cm. Mens den røde har en grunnlinje på 6,5 cm. De brede stripene er på 1 cm og de smale på 1/2 cm. Oppskriften er derfor enkel å kopiere, men flettingen er ikke for nybegynnere.

Japansk papir er brukt i den røde kurven. Det er kjøpt i London og er både glatt og sterkt å arbeide med. Det grønne kommer fra papirgalleriet til Norway Design. Her har de også hvitt papir av mange ulike slag.

Kari K.

This entry was posted in Papirpåfunn. Bookmark the permalink.

5 Responses to Papirpåfunn: Flettede julekurver med ni strimler

  1. IngerMarie says:

    Hei Kari:)
    Sååå flotte kurver du har flettet! Dette er noe jeg ikke kan…har alltid tenkt at det må jeg lære meg…og så blir det aldri noe av…med dine fine julekurver blir jeg veldig inspirert til å sette igang:))

  2. vakkert!!!

    Klem og god sundagskveld!

  3. Ramme Alvor says:

    ..ja det var denne profilen som eigentleeg uttala seg🙂

    Klem!

  4. Karina says:

    Kjempefine!!!

    Fikk litt stemning jeg nå…..😉
    Tusen takk!

Leave a Reply

