Papirpåfunn: Flettede julekurver med stjernemønster

Nå er det bare ei uke til julekurvene må være klare til Kunst- og håndverkstorget på Landbruksmuseet i Ås. Et par kvelder har jeg konsentrert meg om å lage stjernedryss i ulike varianter. (Se blogginnlegget som viser sider med sjablonger).

Grunnlinjen på disse kurvene er også 6 centimeter, da jeg synes det er en passe størrelse. Jeg klipper alltid en og en del for å få det mest nøyaktige resultatet. Ellers er det fort gjort at papiret sklir litt.

I neste runde skal jeg flette en del kurver med hullmønster og en samling miniatyrkurver, det egner seg å henge på en grein eller et lite tre. Første runde blir i lilla, som også passer  som adventdekorasjon. Jeg skal legge ut noen bilder på bloggen etter hvert som jeg blir ferdig.

 

Her finner du fint papir og sjablonger, se denne bloggsiden:

Kari K.

This entry was posted in Papirpåfunn. Bookmark the permalink.

4 Responses to Papirpåfunn: Flettede julekurver med stjernemønster

  1. Elin says:

    Dette er rett og slett veldig imponerende!
    Nydelig!

  2. Kunne flette kurver som barn, har ambisjon om å lære det igjen!🙂

  3. guro brekke amundsen says:

    Så flotte julekurver!Nydeleg papir og farger!

  4. Pingback: Flettede julekurver: Lykkekløver ble et tema med variasjoner | perogkari

Leave a Reply

