Papirpåfunn: Enkelt å flette julekurver med hullmønster

– Se der er det julekurver med hull. Dem kan vi ikke legge godter i, sa ei lite jenta da hun så kurvene på bildet. Sant nok, så de får stille i klassen for dekorative.

På disse kurvene er annenhver strimmel klippet bort, og så er de flettet på vanlig måte. Mønsteret kan varieres ut fra hvor mye eller lite du fjerner. To ulike typer tynt, hvitt papir er benyttet, og mønstereffekten kommer godt fram fordi kurvene er hengt opp i lett motlys. Jeg håper det samme vil skje på juletreet.

Grunnideen er hentet fra boka “Julekurver” av Beate G. Lindseth, og så har jeg fortsatt og gått litt egne veier. Teknikken er enkel, men du skal være litt lett på labben når du klipper for at resultatet skal bli pent. Jeg har også forsøkt meg i rødt og gull.

Kari K.

 

This entry was posted in Jul, Papirpåfunn. Bookmark the permalink.

One Response to Papirpåfunn: Enkelt å flette julekurver med hullmønster

  1. IngerMarie says:

    Hei Kari:)
    Jeg blir sååå imponert over dine fantastiske julekurver…og i så mange varianter:)
    Flinke deg:))

Leave a Reply

