Appelsinlikøren er silt og en stjerneanis skinner i natt

En teskje med appelsinlikør forteller meg at alle de gode smakene er der. Men jeg må innse at den blir i ferskeste laget til jul. Likøen hadde trengt en måned eller to for å godgjøre seg. Bra jeg har igjen et par desiliter av appelsinlikøren jeg laget for to år siden etter nesten samme oppskrift. Årets har bare fått et par ekstra stjerner med anis som skinner så fint etter at likøren er silt opp. Så da sier vi at neste år starter jeg med appelsinlikøren i september/oktober for å få den fiks ferdig.

Jeg siler likøren først gjennom et dørslag og så et sileklede, før jeg lar den dryppe gjennom et kaffefilter for å få bort grumset. Litt vil nok likevel sige til bunns.

De to andre bildene legger jeg ved for å pirre julestemningen. En rød og hvitstripet amaryllis er nestemann ut. Den er ny av året og helt klart en av de glade og lystige.

Tablået på kaminen la jeg litt tilfeldig merke til. De tre røde sjongleringsballene pleier som regel å ligge der. Nå har de fått selskap av adventskalenderen og et lysglass.

Nå må jeg hjelpe Per med å trille serinakaker.

Kari K.

Oppskriften på appelsinlikøren min:

Karis appelsinlikør

This entry was posted in Advent, Jul. Bookmark the permalink.

3 Responses to Appelsinlikøren er silt og en stjerneanis skinner i natt

  1. IngerMarie says:

    Hei Kari:)
    Denne ser da veldig god ut…..skulle gjerne prøve appelsinlikøren…men finner ikke oppskriften..
    dvs..den vises ikke…kanskje jeg gjør noe galt?
    Lykke til med kakerulling:)

  2. perogkari says:

    Skal forsøke å lenke en gang til. Du kan også søke på appelsinlikør.

  3. IngerMarie says:

    Takk… nå var alt ok…jeg må prøve denne:)
    Har satt bjørnebærlikør i høst…er ferdig nå til jul…mnnn… gleder meg:)

Leave a Reply

