Pernille i hvitveisen

Hvitveisen er den første blomsten jeg husker fra tidlig barndom. Jeg plukket hånda så full at jeg slet med å knipe den igjen over stilkene, og løp hjem med buketten. Senere hadde jeg faste steder å lete; der jeg visste hvitveisen kom tidlig. Nå som sola igjen begynner å krype oppover himmelen, kjenner jeg at det begynner å krible.

Dette bildet er tatt i hagen vår. Der brer det seg ut tepper av hvitveis når våren kommer, og Pernillepus liker å være med der det skjer. Hun er fast hageassistent, gjødsler blomsterbedene og har soveplass i skyggen under den eldste syrinen.

Dette er mitt hvite bidrag til konkurransen på Moseplassen.

Foto: Kari K.

This entry was posted in Foto, Hage. Bookmark the permalink.

8 Responses to Pernille i hvitveisen

  1. New Dawn says:

    For et utrolig vakker bilde, og den søte pusen var jo prikken over i’en. Lykke til i konkurransen🙂

  2. Hannes hage says:

    Nydelig bilde! Og ingenting gir vel mer vårfølelse enn et hav av hvitveis.

  3. Bille says:

    Herlig vårbilde!

  4. Mette says:

    Pernille-pus som snuser på blomstene er nesten som oksen Ferdinand. Nå fikk jeg skikkelig vårfornemmelser!

  5. Åhh som jeg gleder meg til våren! Nydelig bilde! Lykke til i konkurransen!🙂

Leave a Reply

