Tanzania: En stor, to små og en sykkel venter på bussen

Noe av det artigste som finnes er å kikke på folkelivet nå vi er ute og reiser. Tar du det litt med ro, lærer du også mye om hvordan folk lever. Som vi har fortalt tidligere har vi en stor svakhet for fotomotiv med sykkel, og her kommer det et til i samlingen.

Bildet er tatt på busstasjonen i byen Moshi i Tanzania. Der er det liv og røre, med folk som kommer og drar, hele dagen. Men akkurat her var det litt stille. Jeg er ganske sikker på at dette er en mor med sine to døtre. Jentene er finkledde i like kjoler. Vi snakket ikke sammen, bare smilte til hverandre. Da bildet ble tatt er de mest opptatt av å holde et øye med om bussen kommer, og den fine sykkelen skal med på turen.

Foto: Kari K.

This entry was posted in Foto - Sykler, Reise. Bookmark the permalink.

2 Responses to Tanzania: En stor, to små og en sykkel venter på bussen

  1. Anne Marit says:

    Min svigerdatter er nettopp nå i Moshi, og ¨så kommer jeg inn til deg og får se bilde derfra! Wow det er jammen litt rart, men trivelig! Svigerdatteren min jobber på et barnehjem der i 2 mnd! Jeg er så stolt over henne! God kveld!

Leave a Reply

