Snart tid for å så. Har du en favoritt å foreslå?

Når jeg sitter her med frøkatalogene på nett, ser jeg at blikket fort søker mot gjengangerne. Pyntekorg (cosmos) er vakker i alle stadier, og den hvit kan du plassere sammen med alt mulig annet. Prydtobakken (nicotiana) er et must fordi den er enkel å få til og lukter fantastisk i myke sommerkvelder. Så var det erteblomstene, der blant andre Rara Växter ha en lang, lang liste.

Men nå vil jeg gjerne ha tips for å heve blikket og se nye muligheter. Så hva er dine favoritter? Jeg har ikke veksthus, og er avhengig av stue og terrasse. Alternativet er selvsagt å så rett i bedene.

Kari K.

This entry was posted in Foto, Hage. Bookmark the permalink.

4 Responses to Snart tid for å så. Har du en favoritt å foreslå?

  1. Hagerommet says:

    Hei Kari:) Cosmos må jeg også ha…iår blir det helt hvite. Ellers er det veldig vanskelig å velge og det blir fort fullt…Løvemunn,Malva,Valmuer,Erteblomster,Kryddertagetes, Blodbeger….disse må jeg ha og her samler jeg frø selv,men så må en prøve noe nytt…iår skal jeg prøve meg på Blå Valmuesøster:)

  2. Det er utrolig mye å velge i for frøsåing gitt, skal prøve endel nytt i år sjøl, masse ledig plass i nye bed🙂

    Og du, gratulerer, dere har gått videre med hele to kandidater til finalen!!

Leave a Reply

