Rock´n roll-hagen: Med oransje bord og blikkfang fra Burma

Sist sommer gikk jeg hardt ut og sa jeg ville lage en rock´n roll-avdeling i hagen. Det ble med noen spinkle forsøk, så nå har jeg startet litt tidligere, og håper å finne tonen.

Et flunkende nytt bord i oransje metall ble pakket ut i går og satt på terrassen. Nå trenger ikke resultatet være like skjærende som et postpunkband i tenårene, så helheten ble dempet litt ned med blå ministemor.

Vi er ingen store shoppere, men det er hyggelig å kjøpe med seg noen små minner når du er ute og reiser. I Burma burde vi helt klart ha tatt med en kjenner og fylt lommene med gull og edelsteiner. Men vi ble mer sjarmert av lokalt håndverk. Duken, som skal få plass på hagebordet ved trivelige anledninger, er kjøpt i ei lita, lokal vevstue i Bagan. Der satt kvinnene å spant og vevde. Noe ble levert til butikker, men det meste ble solgt til besøkende som stakk innom, og det vanket te på kjøpet. 

I området rundt Inlesjøen har alle fargesterke vesker i plast når de går for å handle på markedet. Den blir gjerne plassert, tunglastet, på hodet, når de er på vei hjem. Min skal også brukes som handlenett i hverdagen, men det blir nok til at jeg bærer den i hankene.

 

Nå jakter jeg på frø og knoller som vil gi fargesterke planter. Samtidig spionerer jeg på de nye leieboerne. I går så jeg stjerten på en liten fjærball som forsvant inn i den minste fuglekassa. Fortsettelse følger.

Kari K.

Foto: Per og Kari

This entry was posted in Foto, Hage, Rock'n roll-hagen. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

