Hæledussen, plantebabyene må være sendt i kuvøse

Jammen fikk jeg med en overraskelse. Det sto rett nok  i nettkatalogen at det var småplanter jeg bestilte. Men jeg tror aldri jeg har sett så mikroskopiske lavendeltuster. Den lille fyrstikkesken ved siden av, blir en kjempe. Disse småtassene har nok ikke ankommet i barnevogn. De er lagt i kuvøse og sendt i posten. Men ikke misforstå. Alt tyder på at både lavendel-, fuksia- og pellisbabyene er sunne og friske for alderen.

Opptakten til det hele er at jeg er lett å friste. Så jeg så over listene hos Zimtrade og krysset for “Deep Purple” og et par andre skjønnheter. For to dager siden kom pakken, og da jeg så inn på  minirommene i den grønne plasten, kjente jeg at jeg begynte å pludre.  For hæledussen, noe så nusselig. Begynner jeg å sammenligne pris og størrelse, er det mulig jeg blir litt grovere i røsten. Nå skal de små få god jord i større potter, så legger de nok på seg til utesesongen.

Kari K.

This entry was posted in Hage, Stueplanter. Bookmark the permalink.

One Response to Hæledussen, plantebabyene må være sendt i kuvøse

  1. Tullik says:

    Heisan.
    Det var fine små baby-planter det ja. Er nok lurt å gje dei meir å veksa i vil eg tru !!
    Du spør på bloggen min om mold og jordforbetring. No skal ikkje eg gje meg ut for å vera nokon stor ekspert……men kan sei litt om kva eg har gjort. For det første har eg god svart mold frå før som er blanda skjell-sand i for kalk. No når eg spadde om blanda eg i kompostmold frå eigen hage, men også kompost mold kjøpt hos avfall-selskapet her. Den molda er lettare enn mi svartmold, men sjølvsagt næringsrik. Ellers gjødsler eg med vanleg fullgjødsel som mannen min finn til meg, – han er også bonde og kjøper slikt i større mengder. I år gler eg meg mest over at det skal bli mindre ugras i kjøkkenhagen. Saman med larvene til kålsommerfuglen synest eg det har vore tyngste jobben. Lukke til med prosjekt kjøkkenhage. Det er i alle fall sikkert at ingen ting er som å hausta i eigen hage !!

    Ha det godt🙂

Leave a Reply

