Papirpåfunn: Origamifugler som pynt på påskekvistene

Fugler av papir finnes i mange varianter. Jeg har brettet noen etter en modell jeg fant i boka “Origami from the heart”, og  nå dingler de på påskekvistene. 

Slike små fugler kan du godt henge på bare kvister. Jeg satte inn et knippe av rips, elpe og kirsebær for ei drøy uke siden, og det er ripsen som er blitt finest med sine gule blomster og vårgrønt bladverk. Egentlig liker jeg solbærkvister aller best, for de lukter så godt. Men vi har nesten nye busker, som det vil være stygt å ribbe.

Til min store glede dukker det opp mer og mer papir som egner seg godt til origami. Det bør være tynt og føyelig og gjerne ha forskjellig farge på hver side. Panduro har ikke vært favorittbutikken min tidligere, men nå har jeg funnet noen riktig fine papirpakker der. På bildet ser du et eksempel. De fleste småfuglene er laget av dette.

Fuglene på påskekvistene vil få selskap av noen egg litt lengre ut i uka.

Kari K.

This entry was posted in Papirpåfunn. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

