Dompapen spiller sinnafugl og storsjarmør

–  Dum, dummere, dompap!

Det var dette jeg hadde lyst til å skrike til det røde fjøreplet der ute. Jeg hadde sagt klart og tydelig at det var slutt på fuglefotograferingen denne påsken. De hadde fått sin tid i kamerafokus og blitt spredd både på bloggen og facebook, så nå ville jeg ikke høre et kvidderpip mer.

Da satte dompapcasanova seg på en kvist rett utenfor vindet, og snudde hodet til høyre og venstre i de beste positurene. Men jeg er ikke så lett å lure. Da slo han over til rollen som angrybird, hisset seg opp og brølte:  – Pell dere vekk, til sisik, meis og spurv. Kameraet lå på kjøkkenbordet, og på refleks hadde jeg trykket på utløseren da fuglefrøene skvatt der ute.

Dompapen solte seg i glansen, og begynte å sprade fram og tilbake på rekkverket, som en påfugl i miniutgave. Så tok han oppstilling innrammet av blå fioler, og jeg er sikker på at han tenkte: – Lurte deg! mens han plystret noen svake toner.

En-null til smartpapen.

Foto: Kari  K.

This entry was posted in Foto, Hage. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

