Pelargoniumen Clorinda konkurrerer i høyde

Noen pelargonier stråler i all sin prakt og vil gjerne være stjerner i en skjønnhetskonkurranse. Graffiti White (bildet over) er en av dem. Den har tålt overvintringen i krypkjelleren godt og er klar for en ny sesong.

Clorinda er en annen konkurransetype, så jeg lurer på om jeg skal melde henne på til OL i høyde. Hun var med hjem fra standen til Norsk pelargoniumforening under Hagemessen, og det mangler ikke på voksevilje, men hun strekker seg bare i en retning. Hun er en gammel unikepelargonium fra 1907, leser jeg på siden til Pelargonium oasen, og lukten er som eukalyptus og sedertre.

Det skal ikke være så lett å få Clorinda til å vokse i bredden, så jeg skal stelle henne godt og se hvor langt hun kan strekke seg i løpet av sommeren. Nå drar hun seg mot meteren. Og for all del; det er heller ingen ting å utsette på de rosa blomsten, som kneiser på den tynne halsen der oppe.

 

Kari K.

This entry was posted in Hage, Stueplanter. Bookmark the permalink.

One Response to Pelargoniumen Clorinda konkurrerer i høyde

  1. ellypropelly says:

    Det var litt av en dame! Så da får jeg gå på jakt jeg også🙂 Mye spennende her på bloggen din.

Leave a Reply

