Snø over myra – utsikt fra soveposen

Den nesten fullmodne månen funklet mellom skyene og kastet en eventyrlig glans over myra da vi la oss. I firetiden kunne vi høre den monotone sangen fra en ensom orrhane, og et tynt snølag farget naturen hvit.

Da klokka hadde passert seks tok jeg  bildet over. Da lå jeg på magen i soveposen og dette er utsikten fra den enkle gapahuken. Og hva passer bedre en strofen “Kom mai du stille,  hvite”. Jeg klarte ikke annet enn å bli fascinert av siluettene som avtegnet seg mot den hvite, bevegelige veggen. Det ble ikke så mange bilder før jeg ble innhentet av neglespretten.

På det siste bildet er Kia og jeg på vei hjemover gjennom det snødekte mailandskapet.

Foto: Kari K.

This entry was posted in Foto, Ut i naturen. Bookmark the permalink.

2 Responses to Snø over myra – utsikt fra soveposen

  1. Hei! Herlig med overraskende vær, selv om det kanskje ikke kom helt som bestilt. Flotte bilder i alle fall, og orrhanespill er vel en flott opplevelse.

    Du spurte om topping av georginer, og de kan og bør toppes, da blir de frodigere med flere gener som bærer blomster. Kanskje med unntak av de som skal bli spesielt høye, Har ingen erfaring med dem ennå.

Leave a Reply

