Nå kommer pionene

Knoppen på trepionen har så vidt åpnet seg og lar oss få en liten titt inn til hva som er i vente. Dette er første gangen den blomstrer og jeg var litt bekymret, for den ene hovedstammen hadde takket for seg i vinter. Nå kommer det nye skudd og den koser seg i varmen.

Et par av de andre pionene har også kraftige knopper. Alle er kjøpt hos hos Pionhagen på Barkåker utenfor Horten. Under lenken finner du gode råd om planting og stell. Det jeg først og fremst har bitt meg merke til et at pionene ikke liker å bli våte og kalde på røttene, så de må ha god drenering. Et krav når jeg kjøper pioner er at de må lukte godt.

Hvis du lurer på hva jeg driver med ellers i dag, så luker jeg bed og pønsker på en restedessert av rabarbra, fem eggeviter og vaniljekrem som er til overs etter det unge kakemonsterets herjinger.

Kari K.

This entry was posted in Foto, Hage. Bookmark the permalink.

3 Responses to Nå kommer pionene

  1. Flott farge på trepeonen! Jeg misunner deg som kan følge med på den blomstringen, time for time. Jeg aner ikke hvordan det går med min peon i feriehagen – hvis det blir blomstring får jeg nok ikke se det i år. Men koser meg med mange flotte peoner i botanisk hage. Det er en flott trepeon øverst i fjellhagen som blomstrer nå. Kos dere med desserten!😀

  2. Tua says:

    Det var en absolutt nydelig peonknopp. Har bare vanlige i min hage, men akk jeg gleder meg hemningsløst til peonfesten.

  3. aiai, allerede! Heldige du🙂 Her blir det magert med peonblomstring, de står skygge dessverre (pga omrokkeringen her) men noen blomster greier de å få frem. Men det er lenge til gitt.

Leave a Reply

