Ei potte med ramsløk er blikkfanget på terrassen

Ramsløk har stått på ønskelisten, og for noen dager siden var jeg så heldig å få ei potte med fine planter. Nå hadde jeg først og fremst sett for meg at ramsløken skulle komme til nytte i matveien, så først nå har jeg oppdaget hvor fine de hvite, lysende blomstene er.

Og så har jeg et spørsmål til dere som har ramsløk i hagen. Hvor mye sprer den seg, og hvor fort? Jeg må velge et sted for utplanting og ligger alt i krig med mynte og fredløs, så jeg er litt forsiktig med hva jeg slipper løs hvor.

Kari K.

Foto: Per

 

 

This entry was posted in Hage, Kortgått mat. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

