Kortgått mat: Mine beste reddiker

Denne våren og forsommeren har jeg sådd noen ulike reddiksorter for å finne ut hvem jeg liker best. Jeg synes ikke reddiker alltid er så enkelt. Noen smaker lite, andre blir beske, og det hender også ofte at marken flytter inn med en gang. Jorda ble behandlet godt og jeg har passet på at den ikke tørket ut. Da går reddikene fort i stokk.

Vinneren i årets klasse for reddiker ble: “French Breakfast” fra Lord Nelson. De er litt langstrakte og delikat røde og hvite. Inni er de kritthvite og smaken er akkurat passe krydret. Utmerket i salater og til osten.

Det er ikke for sent å så reddiker, og de vokser fort, så ikke dra til med for mange om gangen. Hvis du ikke skal ha reddikparty.

Jeg har evig frykt for ikke få få nok salet, så nå gror den både her og der. Disse fine radene kommer nede i kjøkkenhagen ved reddikene.

Kari K.

This entry was posted in Hage. Bookmark the permalink.

2 Responses to Kortgått mat: Mine beste reddiker

  1. Hagerommet says:

    Reddiker må jeg ha:)..har akkurat sådd omgang 3..og salat er jeg også redd for det ikke skal bli nok…men det blir det:))

  2. Sunniva says:

    Skjønner akkurat den følelsen med å tenke at man ikke får nok salat :-)). Også er det spennende med variasjon ….

Leave a Reply

