Bønnemøte og busknellik gjør susen i juli

Det er ikke til å komme utenom at jeg er aller mest glad i kjøkkenhagen og matplantene. Og noen ganger lurer jeg litt på hvorfor jeg bryr meg om å ha så mange andre blomsterplanter.

Nå har bønnene startet blomstringen, og de stråler som vakre smykker mot den grønne bakgrunnen. Først ute er disse lilla. Sortene er blandet for å gi variasjon i bedet, så jeg må se selve bønnene for å huske hvem er hvem. Plantene har vokst seg riktig kraftige og nå er de dekorert med blomster, så det lover godt for avlingen.

En annen favoritt er busknelliken, selv om den ikke skal spises. De har frøsådd seg og stikker opp litt her og der. Kombinasjonen knall rosa blomster mot blågrønne ener er riktig lekker. Nå har jeg sådd noen mørkere busknellik jeg håper skal slå til i oppdrettsavdelingen, og så samler jeg litt frø fra de gamle, som jeg sprer litt her og der. Disse tøffingene klarer seg.

Du kan lese mer om mitt hjertelige forhold til busknelliker her.

Foto: Kari K.

This entry was posted in Foto, Hage, Kortgått mat and tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to Bønnemøte og busknellik gjør susen i juli

  1. Sunniva says:

    Bønnene var helt nydelige og busknelliken har flotte knallfargede blomster. Nadia Renassaince som du spurte om blir 120 cm høy og bonusen er at hun både dufter og er remonterende:-)

Leave a Reply

