Erteblomstene lukter best av alle

I de gamle filmene får de fine damene luktesalt under nesen når de svimer av . Skulle jeg komme i fare for å ramle av stolen, så anbefaler jeg å stikke en buksett med erteblomster under nesen på meg. Når det gjelder god lukt,  er det ingen over og ingen ved siden. Den blå til venstre er helt uimotståelig, så jeg er nødt til å ta et par trekk hver gang jeg går forbi på terrassen. Og nå kommer det snart flere andre for fullt.  Ingen erteblomster lukter helt likt, og den over er av det litt mer forsiktige slaget.

Samtidig sender jeg en ekstra takk til alle dorullkjernedonatorene. Etter innsamlingsaksjonen i vår hadde jeg en stor pose, og erterblomstene jeg sådde igang  i disse innendørs, er helt klart de kraftigste. Flere bilder kommer garantert, men det er synd jeg ikke klarer å poste lukten.

Kari K.

This entry was posted in Hage. Bookmark the permalink.

One Response to Erteblomstene lukter best av alle

  1. Hagerommet says:

    Ja erteblomster er skikkelig sommerduft!…jeg sår alltid et hver vår…et must i min hage:))

Leave a Reply

