Nå er pelargoniene våre på sitt fineste

Hvite, rosa, oransje og røde. Nå er pelargoniaene på terrassen på sitt aller fineste. Det skal sies  at fargene ikke er harmonisk avstemt, men jeg velger å se på dem som fargerike drops i en godtepose. Flertallet pleier å overvintre i kjelleren, derfor må jeg finne meg i at det tar sin tid før de står i full prakt. På den annen side har forsommeren så mye annet å by på.

Noen har jeg fått, noen har jeg kjøpt og en del har jeg arvet etter mor. Jeg kan dessverre ikke navnet på alle, men leser og lærer. Til høyre er det en tulipan, mer står det ikke på merkingen.

Under er det en del av skjønnhetene samlet.

Kari K.

This entry was posted in Hage. Bookmark the permalink.

4 Responses to Nå er pelargoniene våre på sitt fineste

  1. Anne says:

    Er det ikke deilig å beundre skjønnhetene?

  2. Flotte på nært hold, men ikke minst på avstand! Digger sånne krukkeansamlinger, og med den fine blåfargen ble det helt suverent😀 Jeg har 3 pelargoniumer på balkongen, men der er høstslitasjen allerede på gang…

    PS: Husker at du hadde bittelitt lyst på Sibirskjærsmin hvis jeg fikk til de spirene. De fleste ble med til feriehagen, men jeg har også noen til overs på balkongen som er klare for avreise om du vil ha. Kan sende i posten eller “treffes på hjørnet”, alt hva som passer best. PM meg gjerne på Hagegal.

  3. Sunniva says:

    Det var en herlig samling med pelargonia. Utrolig hvor mange forskjellige det finns. Og knallfarger sammen er bare fint syns jeg🙂

Leave a Reply

