Rock´n roll-hagen: Pepper og kryddertagetes

Nå trenger jeg ikke å dra dit pepper´n gror. Jeg kan bare si at jeg skal hjem. Av pepperplantene er Bolivian Rainbow først ute. Den står i kroken på terrassen og har tett i tett med små, lilla frukt. Så nå er det ikke lenge å vente på en sterk opplevelse.

Som jeg har skrevet om tidligere strødde jeg om meg med blomsterertfrø i vår. De flynger seg nå opp av flere potter, og disse er blitt venner med klematisen, som er en slags storebror.

September er også måneden for de strålende blomstene. Vi har kryddertagetes fra skinnende gult til disse knalle oransje.

Foto: Kari K.

This entry was posted in Foto, Hage, Rock'n roll-hagen. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

