Lykke i en liten pose med løk

Det var den dagen ikke alt var så greit. Jeg sto på stand for arbeidsplassen min, og mange var irriterte fordi avisen var blitt endret. Reaksjoner av forskjellig slag måtte jeg selvsagt tåle, men jeg sto akkurat og ønsket meg at enkelte hadde hatt litt mer folkeskikk, da det dukket opp en blid dame midt i flokken. Hun strakte fram en liten pose.

Litt fortumlet tok jeg imot, og da jeg fikk summet meg i hurlumheien så jeg at det var Bjørg. – Jeg tok med noen snøklokker til deg.

Hun fikk en spontan klem, og jeg tror ikke den snille giveren ennå forstår hvor glad jeg ble for to håndfuller med lyse løk. De skinte som juveler, men detaljene ble helt borte for meg.

Nå har jeg fått en repetisjon. Det er doble snøklokker av det fine, gammeldagse slaget. Bilder kommer til våren.

Kari K.

 

 

This entry was posted in Hage. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

