Den gule pelargonien er i høstform

Den gule pelargonien “First Yellow” ble kåret til årets pelargunium i Sverige i år, og jeg kjøpte med meg en plante da jeg var på besøk i Malmø i juli. Fargen er delikat kremgul, med rødt i midten. Planten er ikke så stor, men står fortsatt ute og blomstrer. Så det gjelder å passe den for frostnettene.

Tidligere er det blitt sagt at pelargonier ikke finnes i blått og gult, men nå er fargebarrieren brutt.

Kari K.

This entry was posted in Hage and tagged . Bookmark the permalink.

5 Responses to Den gule pelargonien er i høstform

  1. Nydelig! Har du tatt stiklinger for å ha back up?

  2. marieann60 says:

    Så nydelig. Det er første gang jeg sett en gul pelargonia.

  3. iris says:

    Hey Kari K.
    Meget smuk, og helt ny. Ved du HVOR planten kan købes. Jeg er meget interesseret i et eksemplar.

    • perogkari says:

      Som skrevet er min gule pelagronium kjøpt hos Trädgårdspaletten, et utsalg sør for Malmø sentrum. Det er mulig du også kan få tak i den fra nettbutikken odla.nu

Leave a Reply

