Papirpåfunn: Flettede julekurver med dansk stjerne

Hagesesongen glir nesten umerkelig over i papirsysler. For når det blir mørkt ute om kvelden, er det moro å finne fram lineal, blyant, saks og fint papir jeg har dratt i hus i løpet av året. Nå er jeg i prøve og feilefasen, der jeg tester nye mønster og fargevarianter. Det mest vellykkede blir å finne på det tradisjonelle kunst- og håndverksmarkedet på Norsk Landbruksmuseum.

Jeg er ikke så opptatt av krimskrams og fletter gjerne stramme mønster. I tillegg er jeg svak for stjerner.

Denne sjablongen er opprinnelig dansk og dukket opp på siden www.hjertertiljul.dk

Der finner du også flere mønster. Har du en grunnmodell er det enkelt i utvikle den videre.

Liker du flettede julekurver har du kanskje også lyst til å se flere stjerner.

Kari K.

This entry was posted in Advent, Jul, Papirpåfunn. Bookmark the permalink.

2 Responses to Papirpåfunn: Flettede julekurver med dansk stjerne

  1. Spennende papirklipp. Får assisajoner til H.C.Andersen.

  2. guro says:

    hallo! så flotte julekorger! ser vanskeleg ut men kansje eg skal prøve ..kosleg med innesyslar no når hausten har komme for fullt!

Leave a Reply

