Kortgått mat: Gulrøtter og purre rett i suppa

Da jeg var liten hadde jeg et anstrengt forhold til godt kokte gulrøtter, og dette er jeg nok ikke alene om. Det var noe annet når du kunne knaske på en som ble dratt rett opp av jorda, derfor sår jeg alltid noen rader hver sommer. Nå har jeg spadd opp siste rest av gulrøtter, før de ble stående fast i telen, og plukket med meg det som var igjen av purren. Noe forsvant rett i magen, resten i suppa.

Her er en oppskrift på gulrotsuppe jeg har rekonstruert etter et besøk i Dourodalen i Portugal. Du kan godt kjøre på med mer purre eller løk, hvis du vil ha en litt tøffere smak. Og husk pepper.

Kari K.

This entry was posted in Hage, Kortgått mat and tagged , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Kortgått mat: Gulrøtter og purre rett i suppa

  1. Hagerommet says:

    Denne ser da vitterlig god ut!..og lekker farge også:)
    Ønsker deg en fin uke :))

  2. Villrose says:

    Høres kjempegodt ut! Både suppa og roseen. Jeg hermer! (Har noen frosne purrer stående igjen)

Leave a Reply

