Kunst- og håndverkstorg på Landbruksmuseet

Når du lurer på om markedet fortsatt er umettelig på hvite, julekurver med hullmønster og drømmer at du limer på hanker om natten, vet du at det nærmer seg det årlige  Kunst-  og håndverkstorget på Norsk Landbruksmuseum i Ås. Det arrangeres 1. og 2. desember og 7. og 9. desember, og jeg skal sitte under den innendørs låvebrua og flette kurver.

Det tradisjonsrike kunst- og håndverkstorget har i år samlet 25 utstillere, og vi vil skli inn som en del av den ordinære utstillingen. En fagjury på tre avgjør hvem som får være med. Jeg fyller kvoten for dem som er ekstra glade i å ta vare på kunnskapen om å lage julepynt av papir, og jeg håper så mange som mulig vil se og lære.

Gløtter jeg opp på kalenderen må jeg innse at nedtellingen er begynt. Jeg skulle bare ha flettet noen flere kurver i sølv, sjekket mønsteret til en snømann og en sommerfugl og helt sikkert klippet mange flere juleuroer. Oregamifuglene trenger snor, soppen ble mislykket og …

Kari K.

 

This entry was posted in Advent, Papirpåfunn. Bookmark the permalink.

3 Responses to Kunst- og håndverkstorg på Landbruksmuseet

  1. Grethe says:

    Jeg kommer innom🙂
    Her ser du vår årlige tradisjon som jeg håper å ta vare på videre.
    http://gyldenlakk.blogspot.no/2010/12/juletradisjoner.html

  2. Mette says:

    Starter alltid Follo Rundt 1. søndag i advent med et besøk på landbruksmuseet i Ås. Alltid like trivelig der! Og smurt lefse fra Bondebakst er obligatorisk. Deretter Krukkegården før vi ender opp i Drøbak, med julegateåpning, julemesse på Montessori-skolen og shopping i alle de små og koselige butikkene i Drøbak sentrum. Denne runden er blitt en (jule-)tradisjon for min venninne Kjersti og meg. Vi kommer alltid i julestemning, selv de dagene det har plasket ned.

    Mette

Leave a Reply

