Puppy Ears fra regnskogen til vinduskarmen

valpeørerDen er silkemyk og lodden som ørene på en valp, og ut fra toppen henger gyldenrøde blomster. Det er ikke så ofte jeg kjøper potteplanter på denne årstiden, men det hender det dukker opp noen raringer, som vekker nysgjerrigheten.

Puppy Ears står det på lappen og Sinningla leucotrichia med små skrift. Direkte oversatt blir det valpeører. På baksiden er den merket med et varseltegn der det er strek over kniv og  gaffel, men jeg hadde heller ingen planer om å spise den.

Stilkene vokser direkte opp av en knoll som ligger over jorden.

Når jeg leter litt finner jeg ut at den stammer fra den Sør-Amerikanske regnskogen og også  kalles brasiliansk edelweiss.

Se Columbus Cactus Club

Min plante kommer fra PlantPlanet, som du kan lese mer om her.

Kari K.

This entry was posted in Hage. Bookmark the permalink.

One Response to Puppy Ears fra regnskogen til vinduskarmen

  1. Pingback: Grågrønne planter gir ro i blomsterhavet | perogkari

Leave a Reply

