Strålende krokusøyer i havet av snø

krokusisnøNå bølger snøen som et hvitt hav i hagen, men dette bildet minner meg om at det snart er vår i vente. Som et lite under stiger det opp øyer av gul krokus der ute. Jeg blir like fascinert hver gang det skjer, for blomstene må ha sprunget ut under snølaget, og så står de der fiks ferdig, og smiler til verden når sola får tak.

Personlig er jeg av dem som koser meg med både gult og oransje i krukker og bed, og i sommer skal jeg teste ut enda mer burgunder, sjokkrosa og grågrønt i samme selskapet. Det er lov å fable mens snøen laver ned.

Dette er mitt gule bidrag til konkurransen på Moseplassen. 

Da sender jeg oppfordringen veidere her i huset.

Foto: Kari K.

This entry was posted in Foto, Hage. Bookmark the permalink.

10 Responses to Strålende krokusøyer i havet av snø

  1. hege says:

    Det er fantastisk når crokusen titter frem! Vi kan begynne å glede oss! Lykke til! Hege

  2. Inger Marie says:

    For en herlig tittel!..krokusøyer…:)
    snart er vinteren over…gleder meg til disse glade hodene stikker opp:))

  3. Villrose says:

    Makan til skønne tøffinger! Verd å glede seg til🙂

  4. Krepsemor says:

    For en livskraft krokusen har, der den borer seg opp gjennom snøen! Nydelig blekgul farge!
    Lykke til!

  5. Jannibele says:

    Så helig med blomstrende krokusøyne:) Tenk, nå kommer de gjennom snøen snart. Jippi! Lykke til:)

  6. Hei! Herlig bilde, det øyeblikket der er gull verdt! Alle sanser fanges! Snart er ventetiden over, jippi!

  7. Utrolig hva de tåler disse små krokusene. Lykke til🙂

  8. Aud på Dal says:

    For et herlig bilde med disse crocusøyene. En nydelig liten kandidat.
    Lykke til i X faktor:-)

  9. bjorgnin says:

    Heisann!

    Ikke lenge til denne blomsten dukker opp, og jeg vil helst ha den i blå eller dyp gul som en kontrast til snøen vi da endelig er blitt kvitt. Ikke for det jeg er gla´i snø, men lengter etter våren.
    Flott kandidat i konkurransen ;:OD)

  10. Berit says:

    Vilka tuffingar!!
    Lycka till!!
    Ha en underbar dag!!

Leave a Reply

