Nimbus – en mørk sjarmør blant erteblomstene

Det er ingen hemmelighet at jeg er svak for erteblomster. Den milde, søte lukten har sittet i nesen siden barndommen, og i fjor vår kom jeg over en storsjarmør hos Rara Växter. Nimbus har gråhvite blomster med klare, blekksvarte kanter, og jeg falt pladask.

nimbus

På jobben er jeg blitt kjent for min årlige dorullkjerneinnsamlingsaksjon. Denne er selve grunnlaget for en vellykket blomsterertavling. Nimbusen ble plantet i en stor potte, der det også sto noen erterblomster i lysere blånyanser. Men det er ingen tvil om hvem som stjal showet.

Dette blir det siste bidraget til konkurransen på Moseplassen.

Veien fram til blomstene kan du lese mer om her: Erteblomster og bønner på plass i dorullkjernene.

Foto: Kari K.

This entry was posted in Foto, Hage and tagged , , , . Bookmark the permalink.

6 Responses to Nimbus – en mørk sjarmør blant erteblomstene

  1. Villrose says:

    Wow! Skikkelig erteblomstlekkerbisken!

  2. Sikke en smuk ærteblomst. Jeg ville ønske, at jeg havde lidt mere succes med dem i haven.
    Lykke til…

  3. Nydelig eksemplar av en erteblomst!

  4. Mariann says:

    Lekker erteblomst! Jeg får desverre ikke til å så erteblomster, frøene bare råtner for meg. Noe gjør jeg feil. Men de er jo så vakre og dufter så godt, så jeg prøver nok i år igjen.
    Lykke til i konkurransen!

  5. Fagertun says:

    For en nydelig erteblomst. Så morsomt med litt annerledes farge. Kjempefin!
    Jeg må også ha erteblomster hver sommer – de dufter bare helt vidunderlig.
    Lykke til:)

  6. Drude says:

    Jeg elsker erteblomster. Denne var ny og nydelig. Nå skal jeg lese om dorullkjernebruken. Ble kjempenyskjerrig. D

Leave a Reply

