Primula og påskeliljer utfordrer kuldegradene

primulavår

påskeliljevårHver vår tenker jeg at jeg skal vente. Men når det har vært grått og stusslig lenge nok på kjøkkentrappa, blir dragningen for stor og jeg må ut og lete etter noen hardhauser. I dag kom jeg hjem med en pose påskeliljer, perleblomster, krokus og perimula, som har stått ute til herding ved butikken. Primulaene kommer jeg til å ta inn om natten, men de andre for vise hva de er laget av. Våren er kommet.

Når det blir varmere i været og telen har gått, kommer jeg til å plante alt ut i hagen, så kan fargeklattene være til glede også neste år.

Kari K.

This entry was posted in Hage and tagged , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Primula og påskeliljer utfordrer kuldegradene

  1. Anne says:

    Jeg drømmer om at telen skal gå, men det virker det så lenge til. Nå er det -9 grader!. Neste helg skal jeg kjøpe påskeliljer +++.

  2. Lin says:

    Gosh så fresht! Jeg virkelig suger til meg alt jeg kan av disse deilige fargene. Har også fylt huset med løk og Primula🙂 Ha en knall Søndag!

  3. Vivishagerom says:

    Jeg har også en test gående på trappa. Påskeliljene har nok fått litt mer kuldegrader, enn dem skulla ha hatt. Jeg vil ha vår!

  4. Pingback: Vinteren kastet seg over vårplantene | perogkari

Leave a Reply

