Aprilfest med anomoner og stemor på trappa

Når den skittengrå snøen har smeltet, men plenen fortsatt ligger der brun og trist, får jeg et kraftig sug etter farger. aprilfest

aprilfest2Dette var dagen. Vårsola skinte fra tidlig morgen, og selv om det fortsatt vil bli frost om natten, orket jeg ikke å være alt for fornuftig. Valget falt på høye, sjokkrosa og blålilla anemoner. De ble omringet av stemor i litt lignende nyanser pluss svakt gult. Plantene var herdet, så jeg håper de er tøffe nok til å klare seg.

stemoraprilJeg synes det er moro å variere. Så i smijernsgloben over henger det nå en blå stemor, mens den i fjor på samme tiden ble lyst opp av en en oransje ranunkel. De jeg fant av denne sorten nå var bare ute på prøve, så jeg tok ikke sjanen.

Kari K.

This entry was posted in Hage. Bookmark the permalink.

2 Responses to Aprilfest med anomoner og stemor på trappa

  1. Anne says:

    Helt klart vårstemning på trappen din med slike søte fargebomber! 🙂

  2. Pingback: Stemorsblomstene har en ny vår i august | perogkari

Leave a Reply

