Måtte prøve trikset med rabarbra under bøtte

Nå er jeg helt sikker på at det blir vår og at sommeren ligger der foran og lurer. De første runde rabarbraskuddene har vært synlige noen dager. Nå kommer de lubne bladene, røde og rynkete, så da er det bare å fable om pai, kaker og suppe.rabarbra1

rabarbratriksFlere steder har jeg lest om å dyrke rabarbra under bøtte. Egentlig syntes jeg det hørtes ut som noe fjas, men jeg er så nysgjerrig at jeg møtte prøve. Nå står ei grønn tilitersbøtte på hodet over en del av rabarbradskuddene, og en takstein er lagt på toppen for å holde den på plass i vindkastene. Den vårfriske rabarbraen skal bli lys, spø og litt søtere på denne måten. Ved steingjerdet er det rabarbra nok, så skulle forsøket mislykkes, er det ingen krise.

Jeg vet at det er mange som lurer litt på om de skal ha en liten kjøkkenhage. Starter du i det små så anbefaler jeg rabarbra og gressløk. Gi dem en plass i sola og de svikter ikke, men kommer igjen vår etter vår.

Kari K.

This entry was posted in Hage, Kjøkkenhage for nybegynnere and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to Måtte prøve trikset med rabarbra under bøtte

  1. Pingback: Bøttestilkene ble rabarbrapai med jordbær og vanilje | perogkari

Leave a Reply

