Jul i juli med flettede kurver

julekurverjuli1papirkatmanduDet er mulig det finnes en diagnose, men jeg har kriblet i fingrene lenge. Da vi var i Nepal i vår, måtte jeg selvsagt lete etter det håndlagede papiret landet er så kjent for. På vår vandring rundt i Katmandu fant jeg noen få ark her og der, før jeg kom over “the paper park” i  bydelen Thamel. Her var det utsøkt vare fra gulv til tak, og jeg fikk god hjelp av designer og innehaver Dibya Acharya.papirkatmandu1

julekurverjuli2Jeg lovet han å vise hvordan vi bruker fint papir til julepynt i Norge, og den siste tiden har jeg kost meg med å flette noen kurver.

julekurverjuli3Slik ble det jul i juli. Alt det fargede papiret er håndlaget i Nepal, mens det hvite er kjøpt litt forskjellige steder. Per og jeg tok med oss det ferdige resultatet ut på utkikk etter litt forskjellig bakgrunn. Så da har vi dokumentert at julekurver gjør seg bra både sammen med erteblomster, syringblader og midt i lykkekløveren.

julekrurvjuli4Så da er det vel bare å ønske god august.

Foto: Per og Kari

This entry was posted in Jul, Papirpåfunn, Reise, Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

5 Responses to Jul i juli med flettede kurver

  1. Anne says:

    Hei! De gjør seg veldig bra i hagen.

  2. Lin says:

    De ble jo veldig fine!!!

  3. Ha-ha🙂 Flotte julekurver og fine bakgrunner!

  4. Pingback: Orden i papirhaugen før hjerteflettingen intensiveres | perogkari

Leave a Reply

