Rock´n roll-hagen: Et fuktig nachspiel

blomkarsenachHvis jeg setter meg stille ned ute i hagen nå, tror jeg at jeg kan høre Leonard Choen synge i bakgrunnen. Forrige gang jeg skrev om rock´n roll-hagen hadde festen tatt av, og nå har den glidd godt ut i nachspielet. To små blomkarser i 70-tallstil har sunket sammen under det medtatte skjørtet på en georgine.

kryddertagetes2nachMange av sommergjestene har for lengst takket for seg. Men noen holder fortsatt koken, selv om de begynner å bli i litt dårlig forfatning. Kryddertagetesen er så fuktig at den sliter med å fokusere. Tre blå erteblomster klamrer seg til hverandre, mens vennene  har tatt overbikken og ligger strødd utover plenen.

erteblomstnacherteblonstnach2To rosa venninner av samme slaget, har filtret tyllkjolene inn i hverandre og gråter over både det ene og det andre.

Den eneste som fortsatt holder koken på dansegulvet er den lille lykkekløveren. Hun nikker med hodet og virvler rundt og rundt, så armene dingler.

lykkenachHolder været seg på plussiden, er jeg sikker på at det fortsatt er flere som vil stikke innom.

Foto: Kari K.

This entry was posted in Hage, Rock'n roll-hagen and tagged . Bookmark the permalink.

2 Responses to Rock´n roll-hagen: Et fuktig nachspiel

  1. Toril says:

    Hei, hei!

    Ved en ren tilfeldighet fant jeg bilde av katten din på denne bloggen: http://strikkekaren.blogg.no/1353431536_katane_mine.html

    Tok et googlebildesøk, og fant frem til din blogg!

    Mvh
    Toril

Leave a Reply

