Flettede julekurver i rødt, hvitt og grått

julekurv20133 julekurver20131Noe av det artigste med å lage julekurver er å velge ut papir som til hverandre. Dette ser du ofte ikke før du har flettet det sammen. Denne helga har det gått i rødt, hvitt og grått, og her kan du nesten variere i det uendelige, uten at det blir grelt.

Kurver og kremmerhus utfyller hverandre. Det siste skal jeg skrive mer om når jeg har fått laget litt flere. Men først er det en flokk papirfugler som må ha vinger. Hvis noen skulle lure litt hva hvorfor jeg er så ivrig, så skal det meste være ferdig til Kunst- og håndverkstorget i Vitenparken i Ås om to uker. Det varer i to helger og har i år med 22 utstillere.

julekurv20132Noe av det vanskeligste er ofte å finne fint, hvitt papir. Derfor pleier jeg å hamstre litt når jeg kommer ovber noe med fin struktur.

Her kan du finne papir og sjablonger som egner seg til julekurver

Kari K.

This entry was posted in Papirpåfunn and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

