Stillits krangler om maten

Men kjære dere, det er da nok til alle på materen vår…

Stillits3Det tenker i alle fall jeg, men disse fuglene vil tydligvis ha akkurat dette frøhullet for seg selv. De siste dagene har vi har ganske mange stillits på besøk hos oss. Den har aldri vært her tidligere, så det er veldig morsomt å se den fargerike og flotte finkefuglen.

Vanligvis er det spettmeisen som er den mest kranglete og som vil ha hele materen for seg selv.

Det er mørkt også på Østlandet om dagen, så for å få kort nok lukkertid, har jeg skrudd opp ISO-innstillingen til 6400. I etterbehandlingen har jeg brukt NIK-programmet Dfine 2.0 til en veldig forsiktig støyreduksjon.

Per

This entry was posted in Foto, Fugler. Bookmark the permalink.

One Response to Stillits krangler om maten

  1. Edgar says:

    Så heldige dere er som har så fint besøk!
    Stillits har jeg bare sett en gang i mitt liv.
    Flott foto!!

Leave a Reply

