Containerkunst eller ren søppel?

Sist helg hadde jeg gleden av å se bildene til noen av Europas beste naturfotografer og få høre om hvordan de jobber og tenker. Norsk naturfotofestival i Ski ble en stor suksess med fullt hus i tre dager. Du kan ikke bli annet enn glad og inspirert.Container

Nå blir jeg aldri noen ørn- eller knølhvalfotograf. Da er det nok bedre jeg øver på blåmeis, frosk og bever. Men skal jeg virkelig ut av komfortsonen, og mumle aldri i verden, så gjelder det å se mer abstrakte motiv. Festivalgeneral Magnus Renefolt er en ener i denne sjangeren, og han har brukt en medtatt container som fotomotiv under flere av de kursene han har holdt. Denne sto på torger i Ski i helgen. Jeg listet meg nærmere da ingen andre var ute, og tok dette ene bildet av det snodige, svarte dyret som så vidt har fått med seg halen ut av dørsprekken. Neppe stor kunst, men litt artig å ta sjansen.

Foto og tekst: Kari K.

This entry was posted in Foto and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

