Det vrimler av pussige dyr i Hagelageskogen

nemofiskHagearbeid skal være avslappende og sunt, sies det. Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolke at jeg har begynt å se de underligste skapninger der ute i bedene.

RabarbrafuglFugler er jo helt normalt i en landlig hage, men kanskje ikke skinnende røde fra ytterst på nebbet. Når det svømmer fisker fra Oppdrag Nemo under bladene på julerosen (bildet over), høres det unektelig ut som jeg har hatt noe annet enn myntete i koppen.

Det startet med at jeg satt nede i hagen og så på at rabarbraen Ruth ble født, liten og butt. Der dukket det også opp en skinnende fredsfugl med mat i nebbet. Og når jeg først hadde begynt å legge merke til alt som rørte seg der nede i Hagelageskogen, så jeg de to fiskene, som klippet ut av tegnefilmens verden.

plantevalpI den andre julerosen lå en liten valp ned labbene under seg og sperret opp øynene. Det hadde kanskje vært på tide å gi seg der. Men da fantasien først var satt i sving, så tok jeg også en tur nederst i hagen. Der stirret et stort, grønt øye på meg. Snutedyret kom tydelig med en advarsel, så jeg plukket et par andre løpstikkeskudd den dagen.

Her er det bare å følge med på dramaet.snutedyr

Foto: Kari K.

 

This entry was posted in Foto, Hage. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

