Raspberry Ripple er min første selvsådde pelargonium

pelargoniumsådd1pelargoniumspirerPelargoniene har alltid vært som en del av familien. Noen arvet jeg da mor døde. Resten er en brokete blanding av planter jeg har skaffet meg opp gjennom årene. Men dette er første våren jeg har sådd mine egne, små planter. Av en eller annen grund har jeg trodd at det er vanskelig å lykkes. Nå mangler jeg ikke erfaring i å så, men det er liksom noe annet med grønnsaker og sommerblomster.

pelargoniasåddPå impuls kjøpte jeg en pose med ti frø av sorten Raspberry Ripple (F1 hybrid)  fra Garden Living. Jeg skulle ha en del annet, og fant ut at jeg kunne ta dem med i samme slengen. Frøene ble fordelt på to små potter med såjord, dekket til og vannet. Så fikk de plass inne i vinduskarmen, uten de alt for store forhåpningene. Etter fire dager tittet de første livskraftige bladene opp, og da det var gått ei uke hadde jeg ti småplanter.

Nå er alle de små pelargoniene priklet om i hver sin potte med litt kraftigere jord. Og jeg har begynt å lure på hvor det finnes utvalg i pelargoniumfrø.

Kari K.

This entry was posted in Hage, Stueplanter. Bookmark the permalink.

3 Responses to Raspberry Ripple er min første selvsådde pelargonium

  1. Camilla says:

    Hei !
    Jeg har kjøpt frø fra Rara vaxter – i Sverige ! Akkurat nå er nettsiden nede pga flytting… Men de hadde mange forskjellige og var både trygt og effektivt. Jeg kjøpte 5 forskjellige pelargonia frø og en stokkerose. Alle har kommet slik som din😊 gleder meg til de blir større ! Håper de overlever !!
    Hilsen Camilla

  2. Pingback: Nå blomstrer de selvsådde pelargoniene “Raspberry Ripple” | perogkari

Leave a Reply

