Blikkbokshage innen rekkevidde

blikkbokshageNoen ganger synes jeg hage har en tendens til å bli veldig seriøst. Det er snakk om de rette krukkene fylt med blomster i harminiske hager, og kjøkkenhagene i pallekarmer skal være rene kunstverk.

For å holde bena trygt plantet på jorda er jeg i ferd med å bygge meg opp en liten blikkbokshage. Jeg har sikkert hentet inspirasjonen fra land der de planter i gammel embalasje og får det til å se ut som en del av et pitoresk landskap.

blikkbokshage2Til nå har jeg sprettet toppen av tre bokser det har vært olivenolje i, en liten til nøtter  en helt vanlig fiskebolldunk fra mandagsmiddagen. Innholdet er like enkelt. Det er selvsådd persille, deler av oregano og mynte som er i ferd med å løpe løps i krydderhagen, skudd som er klippet av lavendelen og ei lita tue med forgremmegei, som det er nok av over alt. Jeg har dunket hull i bunnen av boksene med en syl, så overflødig vann skal slippe ut.

Hagen kan flyttes rund og plasseres der det er behov for den. Så er det bare å spise noe med pen embalasje, plante, og kaste den når du går lei.

Kari K.

This entry was posted in Hage, Kortgått mat and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to Blikkbokshage innen rekkevidde

  1. Tua says:

    🙂 Jeg har mange bokser uten etikett, men med rust på, fine de og. De olivenoljeboksene var skikkelig fine.

Leave a Reply

