Den ustyrlige hagen gjør rampestreker

ustyrlighage1Når jeg tror jeg begynner å få kontroll over den ene delen av hagen, kan du være ganske sikker på at den finner på noe tull på andre siden av huset. Den er som viltre unger. Slipper du øynene av den, så skjer det noe uventet før du rekker å ta fram hakke og spade.

Nå kjenner jeg meg litt igjen fra barndommen. Trodde foreldrene mine jeg satt stille med lekser, mens de tok seg en middagsblund, kan du regne med jeg klatret i bjelkene i låven.

ustyrlighageNede ved det gamle plommetreet har det pleid å vokse noen villblomster. Men nå har det fått selskap av en gjeng som gjør litt mer ut av seg. Brennesle og bregner står tett i tett rundt frodige frøken akeleie. Det verste av alt er at de er ganske irriterende sjarmerende i all sin prakt.

Midt i komposthaugen er det også blitt liv. En kraftig plante skyter opp over gress og løv, men jeg kan ikke huske å ha mistet gresskarfrø på disse kanter. Vi får ta det som det kommer, og flere overraskelser er garantert i vente.

Kari K.

This entry was posted in Hage. Bookmark the permalink.

3 Responses to Den ustyrlige hagen gjør rampestreker

  1. Tua says:

    Sjarmerende, men jeg ser ikke sjarmen med åkersnelle og løvetann i bedene. ertevikke (tror jeg det heter) likeså.
    Men kampen mot ugresset er sllerede tapt, så jeg får bare ta toppen av isfjellet og plante digre stauder som skjuler det meste😉

  2. Det er blant annet det som er moro med hagen- det dukker stadig opp overraskelser🙂

Leave a Reply

