Må intensivere treningen for å rekke bussen

Kari-Stryken-1Det finnes helt sikkert ikke tog for buss, og jeg vet ikke om jeg får tak i en hest. Ikke kan jeg ri heller, så det er like greit å sette inn et treningsstøt de kommende ukene.

Nå lover jeg at dette ikke skal bli noen treningsblogg, men vi skal snart ut å reise, og nå skal du høre. Det ville vært litt pinlig om det sto ei enslig dame og haiket etter veien langs Grand Canyon og prøvde å forklare på hedmarkengelsk at bussen hadde gått.

Til daglig pleier jeg å gå til jobben og legge på et par treningsøkter i uka. Nå er det blitt både corebar, pulsstepp, motbakkeintervaller og kjapp gange opp til Tømmeråsen. Bildet er fra en todagerstur i Nordmarka, og snart venter Gaustatoppen. Utendørs er det viktig å trene med sekk og kamera.

For du skjønner, vi har bestilt tur der vi skal gå på oppdagelsesferd i USAs nasjonalparker. Det omfatter også et besøk nede i Grand Canyon, og etter tre dager har jeg ingen planer om å trygle om helikopter opp igjen. Stien er på 16 kilometer bratt oppstigning, og på toppen venter bussen.

Alternativet er å bli der nede og konvertere til Havasupai-indianer.

Vi har litt erfaring fra andre bratte bakker. Det kan du lese om her:

Kilimanjaro

Himalaya

Kari K.

This entry was posted in Reise. Bookmark the permalink.

One Response to Må intensivere treningen for å rekke bussen

  1. Pingback: Havasupai camp i bunnen av Grand Canyon | perogkari

Leave a Reply

