Musikalsk adventskalender, dag 24: Silent Night med Tom Waits og Sinead O’Connor

Så var julekvelden her, og i år, som alle andre år jeg har laget denne julekalenderen, avslutter jeg med Silent Night.

Jula er jo full av tradisjoner, og dette er blitt en av mine.

Nå kan forhåpentlig julefreden senke seg, med rolige måltider, pakker og litt ekstra tid sammen med mennesker du setter pris på.

Sangen er tolket av veldig mange artister, og for noen har kanskje Mahalia Jackson den ultimate versjonen. Men jeg har valgt to av mine favoritter, Tom Waits og Sinead O’Connor, som jeg synes har flotte tolkninger, og som gjør sangen på to helt ulike måter.

Sinead O’Connor kommer for øvrig til Norge til sommeren. Hun opptrer på Månefestivalen i Fredrikstad lørdag 25. juli.

God jul til alle! Så høres vi igjen om et år.

Per

This entry was posted in Advent, Musikk and tagged , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Musikalsk adventskalender, dag 24: Silent Night med Tom Waits og Sinead O’Connor

  1. guro says:

    Takkar så mykje for flott julemusikkk i adventstida.Har blitt ein tradisjon
    som eg håper vil halde fram!.God jul til dykk alle!!

Leave a Reply

