Snøklokker og tulipaner kjemper seg opp

SnøklokkemarsFor få dager siden lå snøen over hagen, men det skulle bare noen solstråler til før de første snøklokkene varslet om vår. Det er imponerende hvordan de hvite, små skjønnhetene kjemper seg gjennom rusk og rask og gjerne ender med et visent blad som krage.

TulipanskuddTulipanene har også begynt i røre på seg. Disse to sto og skinte rødt i ettermiddagssola, og jeg fikk det for meg at det kunne være mor og datter. Nå skjer det små under hver dag, men fortsatt er det tidlig. Så det gjelder å bøye litt i knærne og se godt etter.

Foto: Kari K.

This entry was posted in Foto, Hage and tagged , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Snøklokker og tulipaner kjemper seg opp

  1. Hei! Flotte bilder, og artig snøklokke med litt for trang hodepynt🙂 Så røde tulipanskudd? Blir ikke de bladene grønne, eller er det fordi e har spirt under snøen? Hurra det er vår!

    • perogkari says:

      Du sier noe når det gjelder tulipaner. Kan ikke huske at jeg har puttet ned noe annet langs denne kanten, så kanskje jeg får meg en overraskelse.

Leave a Reply

