Ble overraskt med frøgave i posten

frøfraabiFor noen dager siden, da jeg kom hjem fra jobben, lå det en uventet konvolutt i posten. Den bulte litt på midten, og øverst i høyre hjørnet strålte to dekorative frimerker med gule tomatblomster merket Lycopersicon. Det var også tydelig at overraskelsen kom fra Helvetia.

Inne i konvolutten lå tre fine pakker med frø. Dette var ikke noe jeg hadde bestilt, men en gave fra studievenninne Abi i Basel, som jeg leste samfunnspolitikk sammen med for over 40 år siden. Vi har funnet igjen hverandre på facebook, som også har sin nytte.

I den ene frøpakken er det en blanding av artige gulrøtter, i den andre biologiske ringblomstfrø av sorten “radio” og i den tredje biologiske tomater, jeg heller ikke har i samlingen. De siste skal først i jorda, men jeg venter nok en måned før jeg sår.

Og til dere som skulle lese dette. Det blir aldri feil å overraske hagevenner med ei frøpakke eller en liten avlegger.

En vår fikk jeg også en karelsk jomfru med kurer.

Kari K.

This entry was posted in Hage and tagged . Bookmark the permalink.

One Response to Ble overraskt med frøgave i posten

  1. Jannicke says:

    Sånne pakker i posten overgår julen for meg. Så varmt, så raust, så hyggelig.
    God helg.
    Jannicke

Leave a Reply

