Katter jeg har møtt: Luringen i huset på veggen

Katt_hosmammahildaDet er alltid hyggelig å komme til et sted der de har katt. Denne flotte “damen” tok i mot på pensjonatet Mama Hilde i landbyen Chug Chilan i Andesfjellene. Hun hadde sitt eget hus litt oppe på veggen, der hun kunne følge med uten å bli forstyrret av verken hunder eller ivrige barn. Men hun hoppet gjerne ned litt for å la seg klappe, og var alltid på plass ved matfatet når det var servering.

Katt_kattungermammahildaJeg lurte litt på hvorfor hun alltid var så rask til å ta seg tilbake til huset. Der smatt hun inn og ble borte en lang stund for hun dukket opp igjen. Først trodde jeg hun tok seg en liten middagshvil, men en gang listet jeg meg forsiktig bort og kikket inn gjennom hullet da den grønnøyde var på luftetur. I huset lå fire, små kattunger og sov sin søteste søvn.

Foto: Kari K.

This entry was posted in Katter jeg har møtt and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

