Unge måker på den store brødjakten over Østensjøvannet

Østensjø-måker-3Hmm, tenker denne måken som vi møtte på Østensjøvannet forleden. Her var det en fin skive som er akkurat passe stor for meg.

Det er jo kjent for de fleste som pleier å ta turen til Østensjøvannet i Oslo at det mates mye, og at mange fugler kanskje kan få i overkant mye brød. Men denne fuglen satte tydelig pris på serveringen.

Østensjø-måker-2Men det gjorde også kameratene. Og siden det var en hel skive, tenkte de sikkert at dette er alt for mye for én fugl. Da ville de også ha en bit.

Og dermed var jakten i gang..!

Østensjø-måker-1

Jeg er ingen fugleekspert, men synes det er morsomt å forsøke å finne ut hva slags fugler jeg tar bilder av. Jeg tror dette er unge gråmåker. Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil.

Per

This entry was posted in Foto, Fugler, Ut i naturen and tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to Unge måker på den store brødjakten over Østensjøvannet

  1. Pingback: “Svanens brød” med Rusty i hovedrollen | perogkari

Leave a Reply

