Gjenbruk er utmerket for hage og drivhus

gjenbrukpotter

Selv om vinteren fortsatt holder grepet, kribler det såpass at jeg har startet litt med vårforberedelsene til hagesesongen. Det er ikke noe mål å bruke mest mulig penger, derfor leter jeg litt etter utstyr jeg trenger. Rundt her vi bor finnes det både offentlige gjenbruksbutikker og flere som er drevet av ideelle organisasjoner. Snart starter også sesongen for loppemarkeder, så det er mange muligheter.

Min erfaring er at har du hage og sår en del selv, får du aldri nok potter. I går var jeg så heldig å finne fem fine i terrecotta. De var godt rengjort og to av dem ser ikke ut til å være brukt. Med hjem ble også en romslig boks, med fargespraktende blomster på lokket. Den skal få stå i drivhuset som oppbevaringssted for hyssing, klyper og andre småting det er godt å ha innen rekkevidde. For hele herligheten betalte jeg 50 kroner på OMA.

Taukveilen det bare var tatt noen meter av da dem kom i hus, fant jeg på bruktutsalget i Kiwanis. Her hender det også det dukker opp hageredskap og annet som kan komme til nytte utendørs. Dette er gjerne levert av folk som har valgt å flytte fra enebolig til leilighet, og ikke kan ha alt med på lasset.

Neste oppgave blir å fine skåler og kanskje en brukt kurvstol. Den gamle, som også var kjøpt på loppemarked, gikk til slutt i oppløsning, etter mange sesonger på terrassen.

Kari K.

 

This entry was posted in Hage and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to Gjenbruk er utmerket for hage og drivhus

  1. Ja, er det ikke gøy å gå rundt på loppemarkeder og bruktbutikker for å finne ting til hagen, det gjør jeg også. Hilsen Ingeborg fra fruhaldshage

Leave a Reply

