Hagesko med katter til ære for Pernillepus

skomedkatterJeg er ingen shopper i ordets rette betydning, men enkelte ganger er jeg lett å lure. I går kom jeg hjem fra Hagemessen 2016  med et par sko dekorert med kattebilder.

Utgangspunktet var at jeg trengte noe enkelt å smette bena i,  når jeg i sommerhalvåret løper inn og ut av hagen mange ganger om dagen. Plastikk er renslig, men jeg hadde ikke lyst på crocs, så jeg så meg om etter et alternativ. På standen til Gros hage fant jeg et helt stativ med britiske backdoorshoes. Her var det mange motiv å velge i fra blomstereng og bær til roser og grønnsaker. Men så ble det altså katter.

Vi får si skoene er til ære for Pernilepus, som har vært hageassistent i 17 år og fortsatt holder det gående.

pernillepushage_2016

Kari K.

This entry was posted in Hage, Katter jeg har møtt. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

